Rozrusznik GBT jest stosowany w obwodzie głównym silników trakcyjnych tramwajów typu 13N oraz wszystkich wersji 105N i 805N. Służy do regulacji prędkości obrotowej silników podczas rozruchu, jazdy, hamowania i wybiegu.


http://www.woltan.com.pl/photo/gbt/gbt_1.jpg



jednostka

GBT

znamionowe napięcie izolacji toru głównego:

V

800

znamionowe napięcie izolacji torów pomocniczych:

V

250

znamionowe napięcie sterownicze obwodów pomocniczych:

V

40

prąd załączeniowy styków toru głównego:

A

600

obciążenie rozrusznika przy wymuszonym chłodzeniu:


4 silniki trakcyjne tramwaju

rezystancja sumaryczna toru głównego:

Ω

3,3

całkowita rezystancja wybiegu:

Ω

105,8

liczba pozycji rozrusznika:


99

czas przejścia rozrusznika - od poz. 1 do poz. 99:

s

3 ± 0,3

- od poz 30. do poz. 1:

2 ± 0,2

- od poz. 99 do poz. 1:

2 ± 0,2

częstość przestawień:

pełnych manewrów/h

250

trwałość mechaniczna:

pełnych manewrów

0,5 x 106

masa:

kg

160

silnik napędowy rozrusznika:


0,03 kW, 32V, DC, 300 obr/min


print